Blogg & Nyheter

ALLA ”ÅRETS” BONUSPRISTAGARE: Galamiddagen bjöd på högt & lågt för vilka som utmärkt sig i serien lite extra

Under galakryssningen 6 oktober samlades närmre 100st förväntansfulla förare, funktionärer, partners och deras respektive sällskap för att hylla årets alla vinnare i respektive klass. Förutom att hedra alla som placerat sig (nytt för i år var att alla Top 10 i varje klass fick ta emot pris) fortsatte traditionen av utmärkelser i olika kategorier kallade […]

RESUMÉ UNLIMITED 2018: Wiborgs Evo tog tre nya banrekord i Sveriges snabbaste klass- ändrade nivån för Svensk Time Attack

I Sveriges snabbaste klass inom banracing var det tidigt på året många som inte hunnit färdigt med sina bilar, liksom många team som bestämt för att stå över säsongen och bygga för 2019. Trots detta fick vi nya profiler att följa i den gränslösa klassen på slicks, liksom att någon verkligen sprängde alla tidigare gränser […]

RESUMÉ PRO 2018: Nytt guld för Antonssons Supra, men två BMW stack upp i Sveriges snabbaste klass på R-däck

I den högsta klassen med gatgodkända R-däck pressar man gränserna ordentligt för vad som ändå anses som ett fordon som skulle kunna återställas till besiktningsbart skick. Robin Antonsson är inte bara en av grundarna till TimeattackNU-serien 2012. Han är även den som med sin Supra drivit utvecklingen framåt i just denna klass som ofta kallas […]

RESUMÉ PRO STREET 2018: Krondahls Mitsubishi Evo dominant mot Porsche, Corvette & övriga supersportbilar

I Pro Street-klassen kombineras fagra exotiska sportbilar som Corvette, Porsche, Nissan GT-R och Audi R8 med vassa tuning-bilar från både USA & Japan. Helt överlägsen denna säsong var just en sådan Mitsubishi Evo, byggd av experterna på modellen JapTuning och körd som på räls av glade Skåningen Henrik Krondahl. Årets Pro Street blev en historisk […]

VIRTUAL TIME ATTACK 2018: Så slutade årets mästerskap!

Genom hela säsongen har vi haft en väldigt fin rigg från INET.SE som dessutom sponsrat med en väl avvägd dator från deras TAURUS-SORTIMENT (KLICKA!). Ratt, pedaler och motorenhet var av absolut högsta och mest realistiska klass, från officiella leverantören till F1 av sim-racing utrustning: FANATEC. Efter den succéfyllda säsongen där alla i sina egna vardagsrum kunde […]

RESUMÉ CLUB CHALLENGE 2018: Rekordstort & ohyggligt jämnt startfält gav jämn säsong i Time Attacks insteg med R-däck

Årets överlägset största klass i Time Attack (32 olika förare som deltog över säsongen) är första klassen på R-däck som tillåter upp till 450HK och lagom med övrigt väss (LÄS REGLER HÄR (KLICKA!): Här koras Sveriges “Trackday-mästare”!   Ingen annanstans ser man så stor variation av biltillverkare, modeller och tekniska lösningar såsom att det t.ex. […]