Regler

2017-12-12: ***KLICKA HÄR FÖR REGELÄNDRINGAR 2018.PDF!**

***KLICKA HÄR FÖR ATT SE SERIEREGLER.PDF!***

– – –

CLUB (TA-CLUB) – TEKNISKT REGLEMENTE 2016 (KLICKA FÖR .PDF!)

CLUB CHALLENGE (TA-CC) – TEKNISKT REGLEMENTE 2016 (KLICKA FÖR .PDF)

PRO STREET (TA-PS) – TEKNISKT REGLEMENTE 2016 (KLICKA FÖR .PDF)

Kort summering reglemente – Den sportsliga visionen:

CLUB: De enklaste gatbilarna på gatdäck med undantag av bilar med mycket låg effekt. Mycket begränsat och med strikt vikt/HK faktor. Insteg som ska hållas rent men ändå låta folk bygga en bas inför att ta klivet upp till R-däck.

CLUB CHALLENGE: R-däck. Aningen vassare bilar från fabrik hamnar här, vi ser många sportbilar här med naturlig prestande från fabrik pressas av Japanska turbobilar med ”BPU” = Basic Performance Upgrade med maxeffekt 450HK.

PRO STREET: ”Superbils-klassen”. Vi har sett behovet från hur Svensk tuning av bilar sett ut senaste åren, bilar med max ca 650HK som får ett reglemente att börja tävla på hög nivå ihop med det bästa färdigbyggda bilar t.ex. Porsche GT3 RS, Corvette Z06 mm. erbjuder.

Behåller starkt identiteten hos en gatbil, men tillåter mera trim och motorkombinationer. Även fler lättningar och generösare aero-lösningar tillåts.

PRO: Obegränsad effekt och Skandinaviens värsta ”gatbilar” som fortfarande behållt det mesta av sin grund i kaross från fabrik. R-däck och därmed ”kunga-klass” för Time Attack på R-däck.

UNLIMITED ”[U]”: Slicks. Få saker som ej är tillåtna bortsett från karossbil. Även professionella förare får delta här.

– – – – –

Samtliga frågor & feedback om regler, klasser, teknik för fordon etc skickas till: tech@timeattacknu.se.