TimeattackNU.se Covid-19 riktlinjer under våra arrangemang (senast uppdaterad 7 april):

Folkhälsomyndigheten har hemställt och regeringen fattat beslut om en förordning om förbud mot att hålla allmänna sammankomster med mer än 50 personer. 
 
TimeattackNU.se har fattat beslut om att stänga samtliga publikområden på våra evenemang och förbjuda anhöriga som ej hör till en funktion i de tävlandes team. 
Våra tävlingar och testdagar är nu enbart en strikt arbetsplats.
 
 
Vi har följt Folkhälsomyndighetens rekommendationer löpande och agerat för att skapa säkra evenemang för våra förare och funktionärer- för att minimera risken för smittspridning.
 
Fortlöpande har vi också tittat på hur andra aktörer genomfört sina evenemang för att bibehålla en hög säkerhet, exempelvis Travsporten samt andra aktörer på banor i både Sverige och utomlands.
Allting har också stämts av med berörda banor och deras myndigheter, för att utesluta osäkerhet i frågan om vi får genomföra våra event:
 
– Vi har tagit kontakt med Polismyndigheten som är den myndighet där vi har våra tillstånd. Vi har gjort en tolkning som står på vår hemsida och den är dom väldigt nöjda med. Sen är det upp till oss att vi sköter det på rätt sätt. Det gör vi tillsammans med de arrangörer vi har. Vi måste ju ha en väldig respekt för den här sjukdomen som finns, gäller att vi alla gör rätt hela vägen.
Se till hålla avstånd, ser till att inte komma till Ring Knutstorp om man är förkyld eller på annat sätt har feber eller känner sig dålig, då ska man absolut inte komma till oss.
Är man frisk och har en bil som är i ordning och ett gott humör så är man jätte-välkommen till Ring Knutstorp att köra.
    – Magnus Öhrström, vd på Ring Knutstorp.
 

SE HELA VIDEON MED UTALANDE AV ANSVARIG PROMOTOR SAMT MAGNUS ÖHRSTRÖM:

Att TimeattackNU.se väljer att tävla vidare har flera anledningar:

  • Racebanan och depån är under våra testdagar och tävlingar en arbetsplats
  • Time Attack-tävlingar är inte en allmän sammankomst– alla publika områden är stängda
  • Vi arbetar och tävlar utomhus på stora ytor
  • Vi är inte en sport med fysisk kontakt
  • Vi inför ytterligare restriktioner för att säkerställa arbetsmiljön och eliminera sociala moment liksom händelser som kan generera folksamling.
  • TimeattackNU.se kommer redan i dag att ytterligare stärka riktlinjerna för samtliga banor och aktiva inom serien samt partners, för att tillsammans ta ansvar för en säker arbetsmiljö. 
  • Vi fortsätter att följa utvecklingen och om myndigheterna ger ytterligare riktlinjer kommer dessa självklart att följas.
TimeattackNU.se och dess logistik, räddnings och säkerhetspartners har ihop med berörda banor har sedan flera veckor infört en rad stora planeringsåtgärder för att minska risken för smittspridning. 
Denna lista på åtgärder och krav skriver alla tävlande, deras anhöriga liksom våra funktionärer under på att de tar ansvar att följa på plats:
 

OBS! LISTAN SENAST UPPDATERAD 19 APRIL – FLER ÅTGÄRDER KAN LÄGGAS TILL OCH DATUMMÄRKS ISF:

  1. Ett insläpp till banan med bemannad personal kommer upprättas, endast de som anmält medverkan i tävlande team eller förare kommer släppas in (namn måste fyllas i på signup).
  2. Vår personal använder handskar och munskydd. De håller för din säkerhets skull 2m avstånd i alla lägen det är möjligt. 
  3. Depåområdet kommer spridas ut och alla kommer få en tilldelad plats på en depåkarta som måste följas (övre och undre depå nyttjas). 
    1. Alla team måste hålla 2m avstånd mellan varandra.
    2. I all form av social interaktion med era kollegor, håll avståndet och undvik att bilda onödiga folksamlingar. 
    3. Check-in uppmanar vi förare att inte lämna bilen om det inte är en nödsituation. 
    4. Ha endast nödvändig personal/mekaniker i bandepån, under pågående heat parkerar du 2m bort från medtävlare som ev. också nyttjar den (ej check-in).
  4. Förarmöte elimineras i dess fysiska form.
    1. All information kommer gå ut digitalt via Whatsapp (OBS! Denna app måste alla tävlande eller någon i teamet ha på sin smartphone).
    2. Under det normala klockslaget på morgonen varje dag för förarmöte stämmer vi av via banans högtalarsystem.
    3. Frågor kan då tas emot digitalt direkt i Whatsapp och kommuniceras ut i högtalare.
  5. Prisutdelning ställs in och kommer göras i digitala medier i form av telefonintervjuer efter tävlingen med de som segrat.
    1. Priser får ni i handen av vår personal på plats efter tävlingen.
  6. Vi erbjuder att hämta mat i matlådor och vi kan även servera mat utomhus. Detta måste bokas innan i signup till eventet.
    1. Du tilldelas en grupp och klockslag som du får hämta din mat. 
  7. Sekretariatet kommer hålla öppet, men begränsa antalet personer som får vistas där samtidigt. Alla resultat kommer anslås digitalt via Whatsapp och vi uppmuntrar ställa frågor den vägen.
  8. Vi tvättar av alla transpondrar och delar ut dom med en funktionär som lämnar dom direkt i er depå under morgonen. 
    1. Ni måste ha ett körkort i pant i beredskap för detta.
    2. Vår personal kommer gå ut och samla in transpondrar under dagens slut och tvätta av dom. Ni får inte lämna banan innan vi hämtat in dessa.
  9. Besiktning sker direkt på er depåplats, vår personal kommer till er. Mer info om detta kommer inför varje deltävling.
  10. Banan har ett stort antal publika toaletter och vi ber er tvätta händerna noggrant före och efter användning av dessa. Städning kommer utökas i frekvens.
  11. Vi har nolltolerans mot folk som är sjuka eller har symptom och ber er att stanna hemma.
    1. Har du varit utomlands i riskområden, eller i kontakt med någon sjuk- bör du, fast du känner dig frisk, av respekt för övriga deltagare hålla dig extra distanserad (eller stanna hemma).
  12. Även om vi gillar kramas så håller vi oss tills detta har lagt sig och tar igen det under senare delen av säsongen.
  13. NY! 19 APRIL: För att minimera folksamlingar än mer och göra trafiken ännu mindre på evenemanget, delas den övre och undre depån av helt. Club och Club Challenge står i den övre och kommer ha en egen check-in liksom ett “mini-sekretariat”. I den undre står resterande klasser samt de som bokat Pro-paket. Finaler körs i den nedre depån. Mer info kommer mailas.

[ANMÄLAN TILL ROND 1, RING KNUTSTORP 1-2 MAJ]

Kontaktpersoner:
Mikael Jarosinski, ansvarig promotor TimeattackNU.se ( mikael@timeattacknu.se , 0738121190)
Magnus Öhrström, vd Ring Knutstorp (magnus.ohrstrom@ringknutstorp.com , 0708828360)