Regler

CLUB (TA-CLUB) – (KLICKA!)

CLUB CHALLENGE (TA-CC)(KLICKA!)

PRO STREET (TA-PS) – (KLICKA!)

PRO (TA-PRO) – (KLICKA!)

UNLIMITED (TA-U) – (KLICKA!)

– – – 

SERIE/TÄVLINGSREGLER (KLICKA!)

2017-12-12: TILLÄGG REGLER INFÖR 2018 (KLICKA!)


2018-05-31: TimeattackNU.se vill i utvecklingssamarbete med VEIDEC verka för att ta gröna klimatvänligare steg i vår verksamhet.

Miljöbränslen som Aspen+ (RON98) eller alla typer av eftermarknads E85 får nu utöver de befintligt godkända sorterna i varje klass tekniska regler användas i Pro Street, Pro och Unlimited.”


Kort summering varje klass – Den sportsliga visionen:

CLUB: De enklaste gatbilarna på gatdäck med undantag av bilar med mycket låg effekt. Mycket begränsat och med strikt vikt/HK faktor. Insteg som ska hållas rent men ändå låta folk bygga en bas inför att ta klivet upp till R-däck.

CLUB CHALLENGE: R-däck. Aningen vassare bilar från fabrik för delta i originalutförande (ex. Porsche 996 GT3). Många sportbilar med mer lagom muskler  (ex. BMW M-modeller, Ford Focus RS) pressas av Japanska överladdade (ex. Mitsubishi Evo) med “BPU” = Basic Performance Upgrade. Maxeffekt 450HK.

PRO STREET: “Superbils-klassen”. Vi har sett behovet från hur Svensk tuning av bilar sett ut senaste åren, bilar med max ca 650HK som får ett reglemente att börja tävla på hög nivå ihop med det bästa färdigbyggda bilar t.ex. Porsche GT3 RS, Corvette Z06 mm. erbjuder.

Behåller starkt identiteten hos en gatbil, men tillåter mera trim och motorkombinationer. Även fler lättningar och generösare aero-lösningar tillåts.

PRO: Obegränsad effekt och Skandinaviens värsta “gatbilar” som fortfarande behållt det mesta av sin grund i kaross från fabrik. R-däck och därmed “kunga-klass” för Time Attack på R-däck.

UNLIMITED “[U]”: Slicks. Få saker som ej är tillåtna bortsett från karossbil. Även professionella förare får delta här.


Samtliga frågor & feedback om regler, klasser, teknik för fordon etc skickas till: tech@timeattacknu.se.