GALLERI: Ännu fler bilder från premiären på Kinnekulle – av Steffen Photography

Det är många som intresserar sig för Time Attack, och redan nu kan du anmäla dig till Rudskogen den 17 respektive Mantorp den 25 Augusti för en trackday utöver det vanliga- GÅ IN HÄR för all info så du är med också!

Dock har vi noterat att många av dessa intressenter som besökt hemsidan har önskat fler foton från premiären, och med hjälp av Steffen Nilsens som är en duktig amatörfotograf (besök gärna hans FACEBOOK SIDA!) ger vi er mer.

– – – – –

(Potenta Mitsubishi Evo Del 1, en av Sveriges bästa tuner av denna rallyklassiker JRM RACING hade både ägare Joakim "JoCCe" Dyrstedt med sin gula Super-Evo på plats, men även ett otroligt vasst kundbygge som ambitiöse Mikael Engblom äger/kör.)

(Udda fåglar? Toyota Soarer har faktiskt en mytologisk best kallad "Griffin" som sin officiella symbol, och även om Media ansvarige Mikael Jarosinski i sin Superior Drift dekorerade Soarer; samt Thomas Wennerström som är Crew chief i samma team var bland de snabbaste… så säg de iaf. riktigt bra ut!)

(Aerodynamik utan gränser? Robin Antonssons "Phantom Supra" hade en hel del nytt godis av HJCC som provades ut. Då kan de se ut lite hursomhelst, men att det är rått ifrågasätter ingen!)

(Helene Nordbäck var med sina genus-riktigt läppsticks-lila fälgar med riktigt bra med sin Brotec + JRM sponsrade Evo X. Till Rudskogen ryktas det om fler damer som kör, en rätt unik företeelse i Motorsport-Sverige och väldigt kul.)

(Det erbjöds även "vanlig" trackday åkning för ett väldigt prisvärt pris, och blandningen av bilar var väldigt stor. Allt från tuffa Supror till Alx Danielssons bruksvänliga Mondeo ST220.)

(Torbjörn Svensson hade den överlägset snabbaste bilen med sugmotor-effekt. Hans BMW E36 M3 förlitade sig på en bra inställning och duktig förare istället, räckte nästan in under minuten runt "Kullen".)

(Carl Winbergs mycket udda bygge där han gett sig sjutton på att en turbo-laddad Honda Civic med FWD ska kunna fightas i toppen. Bilen är fortfarande i ett tidigt skede av sin karriär, men intresset är otroligt stort och vi hoppas han kämpar på för att visa att det går hävda sig även med drivning framtill!)

(Två "sleepers" som körde riktigt fort, så fort att de vann sina klasser; var Rickard Nilsson med sin Evo IX och Pontus Parneryd som rattade Evo X. Den förstnämnde tog hem vinst i Club Competition, med Pontus var bland de mest imponerande relativt sett- då han nästan kröp under minuten runt på gatdäck i "Club".)

(Serien har även ett enormt mångfald i typ av motorer som du älskare av bensin-driven sång kan njuta av. Tony Wenngren körde en riktigt preppad Mazda RX-7 FD3S, som tyvärr inte fått sina R-däck till denna träff och mest fes runt. Även Boxer-motorn var representerad när David Johanssons välpreppade Impreza GC8 STi Type-R kände på asfalten ett par ggr.)

(Här har ni premiärens stora vinnare, Mikael "Diket" Borggren fick dock slita hårt i depå med krånglande drivlina- men kunde sedan sätta en rakt-snabb tid på 57,802 för total vinst i Pro-klassen.)

(Mera Japs! Ingemar Olsson och Lennart körde en oerhört fräsch Mazda RX-8 medan Aner Vehabovic nötte ut sin stilrena vita Toyota Supra.)

(Dessa två herrar fick inte ut max av sina bilar, men kommer mer laddade än någonsin till de två kommande eventen!)

(…så avslutar vi med våran maffiga special-shoot under lunchpausen. Resultatet av den kommer du kunna se inom kort så det blir våran "banner-bild" på TIMEATTACK.NU FACEBOOK.)

– – – –

Samtliga bilder och även fler därtill laddades upp på VÅRAN FACEBOOK, gå gärna in och "tagga" er där!

Stort tack till Steffen Nilsen Photography, ge han mer än gärna ett litet "tack" på hans privata "FAN PAGE".