PÅ GÅNG HOS OSS: Snart öppnar anmälan för TANU 2022

Snart är det dags spika nästa sommars stora äventyr på våra Svenska favoritbanor!
Vi ser fram emot att lansera många nyheter och höja nivån ytterligare på professionell Time Attack, med bättre regler, evenemang och media.
 
Stora nyheter regelmässigt som vi jobbat hela hösten/vintern på, som vi nu tack vare nya samt gamla partners insats inför 2022- är redo att börja skvallra om:
 

NY INSTEGSKLASS: CLUB GO!
Det ska vara enkelt och sporrande att börja tävla i Time Attack. Sedan de första åren från start (2012) till då serien på allvar exploderade och växt med bl.a. TV-magasin på Viasat Motor & Viaplay (2015+2016), har nivån på bilar i instegsklassen ”Club” verkligen ökat och ökat. 
Därför gör vi nu en omstart med ”Club Go!”, som är de första förutsättningslösa stegen i en Time Attack-karriär, alternativt ett kul komplement till dig som vill tävla väldigt lagom; men främst söker våra höga kvalitet på evenemang. 
Exempelbilar: Suzuki Swift Sport, Toyota GT86, Peugeot 206 CC, Civic Type R, Ford Focus ST samt BMW E46 330 . Klassen kommer mixas på gat och R-däck beroende på vikt/effekt och hur modifierade bilarna är.
 

R-DÄCK INFÖRS (ÄNTLIGEN) I CLUB = SANNA INSTEGSKLASSEN PÅ ”RIKTIGA” DÄCK FÖR BANKÖRNING!
Något som efterfrågats i många år i takt med att prestandan på bilarna i tidigare instegsklassen, blir äntligen verklighet.
Inne i klassen stimuleras också bilar med låg effekt/lättviktare med ”Pocket Rocket” bonusregler, som gör man på allvar kan ta en enkel bil och anpassa på ett sätt som var omöjligt tidigare i klassen.
I samband med detta läggs ”AM-klasserna” ned och vi lägger mer fokus på att separat ranka rookies/nybörjare i serien. 
Vi ser att vi med detta drag och vårt hyllade ”Club Challenge” reglemente, kommer ha en oslagbar bredd och tre otroligt konkurrenskraftiga med framförallt roliga basklasser i Time Attack. 
Samtidigt tas även krav på enhetsdäck bort, allt för att öka friheten och förenkla steget in till att tävla.
 

STOR AKTIVERING FÖR PORSCHE GT3/RS-ägare (EJ TURBO) I SUPERBILSKLASSEN PRO STREET!
Ihop med en ny samarbetspartner har vi efter att i många år lockat till oss Sveriges snabbaste och bredaste startfält av Porsche fina GT3/RS-segment, bestämt att lansera en egen Cup & prisbord inom klassen. 
Det är tveklöst så att 991 GT3/RS i båda sina generationer, samt redan släppta 992 GT3 liksom kommande Cayman GT4RS lockat otrolig intern konkurrens på våra tävlingar. Något våra partners medialt vill ta tillvara på. 
Detta kommer vara en extra morot för dig som Porsche-förare, medan vår tuning-klass Pro Street förblir en unik mix av tuning vs supersportbilar; tuffare än någonsin där vassa modifierade bilar gör allt för att slå de fina fabriksbilarna.
Även här tas krav på enhetsdäck bort, allt för att öka friheten och förenkla steget in till att tävla.
 

PS. Kalendern är alldeles strax klar för lansering och vi har finslipat den till det absolut bästa ”flow” som tar tillvara på den Svenska sommaren, på bästa möjliga sätt. Även storsatsningar på vårt hyllade ”King of Mantorp” (1 – 2 juli) samt finalhelgen Gelleråsen Arena (26 – 28 augusti) är att vänta efter två tuffa ”pandemi-år” på sparlåga. 
 
Följ oss här eller gör en intresseanmälan på hemsidan för att alltid få senaste info om anmälan & nya regler!