PR-EVENT: Intryck från “Stockholm Lifestyle Motorshow” 2015

2015-01-25 17.38.55TAnu.se passade i samband med att vår nya partner inom personlig säkerhetsutrustning SIMPSON EUROPE hade fin monter på STOCKHOLM LIFESTYLE MOTORSHOW att också på plats sprida ordet om sporten.

Bortsett från att ta emot mycket frågor från utövare som kikade på kommande säsongs säkerhets-utrustning, så gavs också tillfälle att bland många utställare “ta pulsen” och upplysa om serien.

Det var en salig blandning av tillverkare/nybilar, motorsport på elitnivå såsom STCC/RallyX samt en drös varumärken i eftermarknad runt bilar.

En stor del av hallen för mässan var också reserverad för arbetsbilar.

Förutom Simpson Europe så hade även våra vänner och en av Sveriges absoluta knutpunkter för Time Attack Mantorp Park egna montrar:

KLICKA FÖR FILM FRÅN MANTORP PARKS MONTER!

Stämningen var riktigt bra, och även om söndagen var mer maklig; så var lördagen desto mer aktiv.

I det stora hela verkade de flesta utställare mycket nöjda med vad de fått ut av mässan, och att ha en samlingspunkt årligen i Stockholm är kanonbra för hela branschen.

Seriens Media & PR-ansvarige sammanfattade det hela såhär:

“Mässan flög under vår radar, vanligtvis är det Påskhelgen på Elmia man laddar för; men tack vare Simpson Europe fick vi ta en del av detta och kom efter lördagens starka intryck tillbaka på söndagen.

Det var två väl investerade dagar, vi är tacksamma över att “JP” på Simpson möjliggjorde detta och dessutom fixade biljetter vi kunde lotta ut på TIMEATTACKNU FACEBOOK som verkligen uppskattades av vinnaren.

Låt oss hoppas ett antal av de många positiva samtal man hade med stora som små aktörer leder till bra saker för Time Attack i Sverige på lång sikt.

– Mikael Jarosinski, Media & PR-ansvarig TAnu.se.

2015-01-25 17.10.04

(Media & PR-ansvarige (höger) får personlig hjälp av “JP” på Simpson (vänster) att prova ut de hett eftertraktade hybrid-skydden bl.a.)

– – – – –

TAnu.se vill också tacka förare & ambassadör #77 Tony Wenngren för uppbackning på plats dessa två dagar.

Nyttigt särskilt när frågor från andra förare kom på löpande band.

Om du har frågor om seriens PR-aktiviteter säsong 2015 kan du maila till media@timeattacknu.se.