Storsatsning på sociala medier: Time Attack TV-episoderna visas 2017 på öppen plattform:

[KLICKA HÄR FÖR PRESSRELEASE I .PDF-FORMAT]

I veckan släpps första avsnittet med highlights från Time Attack-premiären på Kinnekulle Ring. Stora nyheten är att följare kan se och dela den: Gratis, på seriens Facebook samt i 4K-kvalitet– utan krav på något abonnemang. 

“- Med skoningslös objektivitet måste vi nå fler följare och bli än mer attraktiva för framtida partners. Vi ska lyckas i en media & PR-djungel få i motorsporten idag verkligen förstår.”, säger TimeattackNU-seriens Media & PR-ansvarige.

Efter två år av TV-sändning på Viasat Motor och Viaplay har Time AttackNU-serien blivit ett av Bilsportens mest unika fall av PR-mässigt snabb tillväxt.

För tredje året i rad stoltserar serien med 100+ tävlingsförare totalt som bokat startnummer, med bibehållen spets och bredd i samtliga fem klasser.

Superior Media & PR, rättighetsinnehavare av TimeattackNU.se tillika produktionsbolaget som levererat de 15 TV-AVSNITT *KLICKA!* som visats på Viasat Motor samt Viaplay, har under denna period också snabbt seglat upp som en ledande aktör inom rörlig media i motorsport.

Nu väljer dom satsa på en öppen plattform inom sociala media för allt media material runt Sveriges snabbaste tävlingsserie.

Mikael A. Jarosinski, som är grundare av mediebyrån som även 2012 skapade varumärket TimeattackNU.se, utvecklar:

“- Vi är rätt unika inom motorsport och elitidrott genom att kunna producerat vårt eget material såsom TV-magasin och dylikt. Därför har vi alltid använt det som vårt främsta verktyg för tillväxt.

 Det har varit två lärorika år att få vårt material sänt på en Tv-kanal. Att en så etablerad aktör bekräftade att vår produktionskvalitet och Time Attack-koncept låg rätt i tiden; var stort.

 Den sortens erkännande då som nykomling var ovärderligt att erhålla.

 Nu väljer vi att med samma kvalitet och större erfarenhet satsa på större tillgänglighet av episoderna.

Även långsiktigt förbättra befintliga medier vi vill vara mer aktiva i.

Att skapa större mervärden för våra förare och partners delaktiga i cirkusen är min främsta uppgift. Det jag brunnit för sedan seriestarten 2012.

Våra följare kommer nu kunna få mer media material (content) serverat direkt till sig utan krångel; som nu dessutom är lätt att dela till sina egna följare/partners.

Jag vill tacka Viasat/MTG för samarbetet och förtroendet 2015/16.

Ett extra stort personligt tack till Erik Stenborg som fram tills årsskiftet 2016/17 var programchef på Viasat Motor och gett mig mycket värdefullt mentorskap & feedback.”

Redan nu sker påtagligt synliga förändringar. Följare slipper betala för att se innehållet. Material släpps mer aktuellt och med högre frekvens.

Små segment i en hel tablå såsom GoPro-battles, Motorjournalen Peter Sundfeldts egna iakttagelser, intervjuer/porträtt med förare mm. mm. utökas.

Samtidigt kan serien under pågående tävling ha aktiviteter som livesändningar på Facebook, då det inte länge finns en extern part att behöva ta hänsyn till.

Redan i nästkommande episod som ni ser HÄR *KLICKA* är det påtaglig skillnad i exponering av vissa tävlingsklasser.

Club och Club Challenge, som tidigare hade nedklippta segment för att rymmas i TV-magasinet, får denna gång en hel episod när totala programformatet inte länge är låst.

Superior Media har även gjort en omfattande investering på ny teknisk kamerautrustning. Nu kommer följare kunna se på materialet i 4K-kvalitet. Något som inte var möjligt tidigare.

Säsongens highlights hittills i 4K-kvalitet:

HIGHLIGHTS: Media Day at Karlskoga 2017 (https://vimeo.com/215194766)

HIGHLIGHTS: King of the South Knutstorp 2017 (https://vimeo.com/217915892)

Episoderna från de två senaste säsongerna ligger tillsvidare på populär efterfrågan kvar på VIAPLAY *KLICKA HÄR*.

– – – – –

 Den 5 augusti (lördag) på Mantorp Park i samband med Facebook-eventet med invägning (“Weigh-ins”) inför årets höjdpunkt TA Festival 6 augusti, kommer för seriens förare och funktionärer långsiktiga visioner för Time Attacks framtid presenteras.

Även ett öppet forum med nyfikna frågor kring media plattformen, liksom allmänna funderingar kring PR/exponering inom motorsporten erbjuds den 30 juni, på samma bana efter Weigh-ins inför Rond 2 av TimeattackNU-serien.

Kontakta media@timeattacknu.se för eventuella förfrågningar eller boka Trackday eller Wild Card nu för att delta: ANMÄLAN TRACKDAY & TIME ATTACK MANTORP (30 JUNI + 1 JULI) *KLICKA!*