KRÖNIKA: Eftersnack Elmia 2014 och ett stort tack till alla som visade intresse för TAnu.se!

_DSC9450En lyckad vistelse nere i Jönköping under Påsken då CUSTOMMOTORSHOW.SE gick av stapeln.

Det var oförskämt mycket fokus på VALTONEN MOTORSPORTS Mazda RX-7 som kör hela serien i år, men vi vill ändå hissa för det stora allmänna intresset för vår serie och sporten.

Vintern har varit lång, och förväntan kan ibland övergå till en frustration för alla som följer sporten.

Vår strategi har hela tiden som etablerat alternativ, jobba på att förstärka vårt koncept och höja vår nivå före att aktivt handplocka förare eller kortsiktig PR.

Detta kände vi förmedlades till 100% under mässan, och det var många bra samtal med allt från andra arrangörer till förare som ännu inte bestämt sig om de ska köra eller ej.

_DSC9604

(Oskar Mejving är en nykomling i år lika nya Pro Modified-klassen med sin råa och väl använda redan i Japan Nissan Skyline R32)

Nu har vi ett 20-tal dagar kvar till premiär, och vi ska verkligen ge järnet dessa dagar. Vi känner oss mer inspirerade än någonsin, och folk som klivit ombord TAnu.se organisationen sedan årsskiftet börjar nu dessutom bli varmare i kläderna.

Nyheter vi ännu inte hunnit presentera står runt hörnet, men mycket av den kompetens vi haft under de två år vi arrangerat Sveriges Time Attack mästerskap finns kvar.

Partners som inte varit på samma linje som oss för framtida tillväxt är väck, och endast de riktiga eldsjälarna för att göra event ni förare älskar och ska ge stark sponsor-attraktion i framtiden finns kvar.

_DSC3348

(Anton på DEKORTEKNIK.COM var en klippa hela säsong 2013 och vi kommer presentera ett nytt samarbete även 2014 inom kort)

Ni som fortfarande funderar på var ni ska köra i år, gör det bästa för er skull: Ställ kritiska frågor direkt till oss och fråga om varför vi är den bästa racingserien för gatbilar i Sverige.

Vi har ett reglemente som kanske inte passar alla, men är tvärsäkra på att det har en överlägsen balans hela vägen från ”insteg” i Club till Pro där bilar som t.ex. Robin Antonssons Toyota Supra tävlar.

Det är viktigt att inte bara skriva regelböcker som ska passa stora profiler, utan som är hållbara så att nya förare känner de har en sportslig chans.

IMG_3649

För i år kommer det dessutom vara mindre krångel med licenser, och vi har högre säkerhet än när vi drev Riksmästerskap. Detta presenteras i detalj inom kort.

Att bli oberoende från tidigare förbund har bara för gott med sig till er förare, men vi förstår självklart att det blir mycket frågetecken vid stora förändringar.

Vi såg alla vad som hände i STCC vs TTA där tyvärr också det förbund vi tidigare tillhört inte agerade efter sportens bästa.

Även om det är racing på en högre nivå än vi som i första hand vill fylla en lycka för banåkare redo att köra på lite högre nivå… se till att din tid och resurser hamnar hos aktörer som bryr sig om saker på lång sikt.

Det gjorde inte en av de två nämnda serierna, och inte nog med att de inte existerar- utan hela motorsporten lider nu av den stora splittring som skedde då.

– – – – – –

Fråga därför på, vi har extra bemanning hela vägen fram tills premiären och tar mer än gärna era frågor på: timeattack@live.se eller slå en signal vardagar 11.00 – 15.00 på 0738121190.

Någon från TAnu.se kommer återkomma med svar snarast, och kom även ihåg- 7490:- för en hel säsong kommer troligen aldrig bli en bättre deal för dig som älskar bankörning & tävla mot dig själv/andra!

PS. Dessutom kommer vi satsa tungt på att median kring varje deltävling blir det bästa vi gjort hittills, och med de bästa fotograferna scenen har att tillgå. TAnu.se och du som förare ska synas i år!