Här är de officiella resultaten med utdelade poäng från Rond 4, Gelleråsen, i Sveriges Time Attack Riksmästerskap.
Om ni finner några fel i poängsättningen måste ni lämna in en protest (mikael@superiorimports.se) inom 24h efter att detta publicerats (NY ANSLAGEN TID: 23.14 måndag).
Den TOTALA POÄNGSTÄLLNINGEN (KLICKA!) finns separat.
(Prisbordet med pokalerna som levererats av Pokalhuset samt RealCars belöningar till de bästa i Club-klasserna. Foto Henrik Lindkvist)
– – –
CLUB:
Proffessinell tidtagning av Race Consulting. Alla heat finns HÄR.
Club |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Serieställning | # | Förare | Klubb | Märke | Modell | Gen | RUD | +Q | TIE | +Q | KUL | +Q | GEL | +Q | 3Bästa | MSB1 | +Q | MSB2 | +Q | Slutpoäng | Alla race |
1 | 4 | Peter Wärhner | Lazzat MK | Porsche | 911 | GT3 | 50 | 5 | 50 | 5 | 45 | 4 | 50 | 4 | 164 |
|
|
|
|
| 213 |
2 | 39 | Rasmus Åberg | Vallentuna MK | Mitsubishi | Lancer | Evo 8 | 45 | 4 | 41 | 3 | 50 | 5 | 45 | 5 | 154 |
|
|
|
|
| 198 |
3 | 55 | Jimi Smid | SMK Trollhättan | Porsche | Cayman | R | 41 | 2 | 45 | 4 | 38 | 3 | 41 | 3 | 136 |
|
|
|
|
| 177 |
4 | 89 | Kim Söderström | Wäxsjö MS | Subaru | Impreza |
| 35 | 3 | 35 | 2 | 41 | 2 |
|
| 118 |
|
|
|
|
| 118 |
5 | 80 | Marcus Carlsson | Örsundsbro MK | Suzuki | Ignis | Sport | 32 |
| 38 | 1 | 35 | 1 | 35 | 1 | 111 |
|
|
|
|
| 143 |
6 | 5 | David Runefelt | Stockholms BK | Nissan | Skyline | GTr |
|
|
|
|
|
| 38 | 2 | 40 |
|
|
|
|
| 40 |
7 | 21 | Anton Svensson | Ydre MK | Mazda | RX7 |
| 38 | 1 |
|
|
|
|
|
| 39 |
|
|
|
|
| 39 |
Placeringspoäng tilldelas efter en stege. Bonuspoäng tilldelas de fem snabbaste i kvalheaten. Respektive förare får ta med sig poängen efter de tre bästa deltävlingarna till finalen på Mittsverigebanan.
– – –
CLUB CHALLENGE:
Club Challenge |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Serieställning | # | Förare | Klubb | Märke | Modell | Gen | RUD | +Q | TIE | +Q | KUL | +Q | GEL | +Q | 3Bästa | MSB1 | +Q | MSB2 | +Q | Slutpoäng | Alla race |
1 | 42 | Nore Eriksson | Vallentuna MK | Mitsubishi | Lancer | Evo 6,5 | 50 | 4 | 50 | 5 | 50 | 5 | 45 | 4 | 164 |
|
|
|
|
| 213 |
2 | 10 | Pontus Parneryd | SMK Trollhättan | Mitsubishi | Lancer |
| 45 | 5 | 45 | 4 | 41 | 4 | 35 | 2 | 144 |
|
|
|
|
| 181 |
3 | 18 | Fredrik Sjölander | Stockholms BK | Mitsubishi | Lancer | Evo 9 | 32 |
| 41 | 2 | 45 |
| 38 | 1 | 127 |
|
|
|
|
| 159 |
4 | 30 | Mark Bäck | Vallentuna MK | Misubishi | Lancer |
| 38 |
| 35 | 1 | 26 |
| 50 |
| 124 |
|
|
|
|
| 150 |
5 | 29 | Hellen Nordbäck | SMK Trollhättan | Mitsubishi | Lancer | Evo 10 | 35 | 1 | 32 | 3 | 38 | 2 | 32 |
| 111 |
|
|
|
|
| 143 |
6 | 75 | Henrik Sirath | SMK Hörby | Ford | Focus RS | mk II | 26 | 3 |
|
| 35 | 3 | 26 | 5 | 98 |
|
|
|
|
| 98 |
7 | 8 | Henrik Lindqvist | Järfälla IF MK | Ford | Focus ST | mk II | 29 |
| 38 |
| 23 |
|
|
| 90 |
|
|
|
|
| 90 |
8 | 25 | Alexandra Björk | SMK Trollhättan | Misubishi | Lancer |
| 23 |
| 29 |
| 19 |
| 29 |
| 81 |
|
|
|
|
| 100 |
9 | 37 | Charles Sporre | Stockholms BK | Misubishi | Lancer | Evo 8 | 41 | 2 |
|
| 32 | 1 |
|
| 76 |
|
|
|
|
| 76 |
10 | 63 | Per Karsman | SMK Trollhättan | Mitsubishi | Lancer | Evo 9 |
|
|
|
| 29 |
| 41 | 3 | 73 |
|
|
|
|
| 73 |
11 | 00 | Magnus Thomé | BMW Club Schweden | Citr./Ren. | C1/Twingo | RS |
|
| 26 |
| 21 |
|
|
| 47 |
|
|
|
|
| 47 |
*: Henrik Sirath och Pontus Parneryd straffades att förlora sina resultat under respektive heat efter att de vid två tillfällen kört på de koner som utgör fartdämpande chikaner. Efter det hamnar de på sista placeringen i Topp8 respektive finalen.
(Från vänster: Per – Nore – Mark – Rasmus – Jimi – Peter med sina belöningar från RealCar. Foto Henrik Lindkvist.)
– – –
PRO/PRO MODIFIED:
(Från vänster: Mikael Engblom – Joakim Dyrstedt – Robin Antonson. Foto Henrik Lindkvist.)
Pro / pro mod |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Serieplacering | # | Förare | Klubb | Märke | Modell | Gen | RUD | +Q | TIE | +Q | KUL | +Q | GEL | +Q | 3Bästa | MSB1 | +Q | MSB2 | +Q | Slutpoäng | Alla race |
1 | 7 | Joakim Dyrstedt | Nollåtta MK | Mitsubishi | Lancer | Evo 6 | 45 | 4 | 35 | 5 | 45 | 3 | 50 | 5 | 152 |
|
|
|
|
| 192 |
2 | 66 | Mikael Engblom | SMK Trollhättan | Mitsubishi | Lancer | Evo 5 RS | 35 | 5 | 45 | 4 | 50 | 4 | 45 | 4 | 152 |
|
|
|
|
| 192 |
3 | 20 | Daniel Wembo | Stockholms BK | Nissan | GT-R | R35 | 50 | 3 | 50 | 3 | 38 | 2 | 38 | 2 | 146 |
|
|
|
|
| 186 |
4 | 12 | Stefan Påhlsson | Svedala MK | Mitsubishi | Lancer | Evo | 38 | 2 | 38 |
| 41 | 1 | 35 | 1 | 120 |
|
|
|
|
| 156 |
5 | 44 | Pär Eklund | Västerås MS | BMW | M3 | E36 |
|
| 41 | 2 | 29 |
| 32 |
| 104 |
|
|
|
|
| 104 |
6 | 36 | Ronnie Johansson | Lidköpings KK | Opel | Kadett |
| 29 |
|
|
| 32 |
| 26 |
| 87 |
|
|
|
|
| 87 |
7 | 9 | Filip Svensson | Svedala MK | Mitsubishi | Lancer | Evo | 32 |
| 32 |
| 21 |
| 19 |
| 85 |
|
|
|
|
| 104 |
8 | 14 | Robin Antonsson | SMK Trollhättan | Toyota | Supra | Mk 4 |
|
|
|
| 35 | 5 | 41 | 3 | 84 |
|
|
|
|
| 84 |
9 | 83 | Jimmy Ås | Stockholms BK | Mazda | RX7 |
| 19 |
| 29 |
| 26 |
| 11 |
| 74 |
|
|
|
|
| 85 |
10 | 26 | Viktor Örtegren | BMW Club Schweden | BMW | M3 | E46 | 41 | 1 | 26 | 1 |
|
|
|
| 69 |
|
|
|
|
| 69 |
11 | 33 | Tommy Karlsson | Stockholms BK | Subaru | Impreza |
| 17 |
| 19 |
| 13 |
| 29 |
| 65 |
|
|
|
|
| 78 |
12 | 17 | Fredrik Lundkvist | Lazzat MK | BMW | M3 | E30 |
|
| 21 |
| 19 |
| 23 |
| 63 |
|
|
|
|
| 63 |
13 | 56 | Robert Eklund | Västerås MS | BMW | M3 |
| 23 |
| 23 |
| 17 |
| 13 |
| 63 |
|
|
|
|
| 76 |
14 | 15 | Anders Olsson | Stockholms BK | Golf | GTI |
| 21 |
| 15 |
|
|
| 17 |
| 53 |
|
|
|
|
| 53 |
15 | 22 | Erik Karlén | Stockholms BK | Mitsubishi | Lancer | Evo |
|
| 17 |
| 23 |
|
|
| 40 |
|
|
|
|
| 40 |
16 | 99 | Henrik Hagardzon | Club Alfa Romeo | BMW | 130i |
| 15 |
|
|
|
|
| 21 |
| 36 |
|
|
|
|
| 36 |
17 | 90 | Ulf Edgren |
|
|
|
| 26 |
|
|
|
|
|
|
| 26 |
|
|
|
|
| 26 |
18 | 02 | Bo Larsson | Växjö MS | VW | Golf | Mk3 | 9 |
|
|
|
|
| 15 |
| 24 |
|
|
|
|
| 24 |
19 | 92 | Andreas Landhage | SMF Västerås | Mitsubishi | Lancer | Evo |
|
| 13 |
| 11 |
|
|
| 24 |
|
|
|
|
| 24 |
20 | 52 | Johnny Svensson | SMK Västerås | VW | Golf |
| 13 |
|
|
| 9 |
|
|
| 22 |
|
|
|
|
| 22 |
21 | 78 | Gustaf Burström | PCS Racing Club | Porsche | 944 Turbo |
| 7 |
|
|
|
|
| 9 |
| 16 |
|
|
|
|
| 16 |
22 | 23 | Jimmy Johansson | SMK Trollhättan | Subaru | Impreza | Sti |
|
|
|
| 15 |
|
|
| 15 |
|
|
|
|
| 15 |
23 | 91 | Peter Henriksson |
| Ford | Escort | Mk II | 11 |
|
|
|
|
|
|
| 11 |
|
|
|
|
| 11 |
Särskiljning görs endast på de tre första placeringarna. Om förare innehar samma slutpoäng efter sista deltävlingen särskiljs förarna efter högst poäng på sista-, sedan bakåt till första deltävlingen.
– – – – –
(Klass-vinnarna på Gelleråsen, RM TimeAttack.nu 2013 rond 4, från vänster: Mark Bäck – Peter Wärhner – Joakim Dyrstedt. Foto Henrik Lindkvist)
– – – – –
Nu återstår två deltävlingar som hålls under finalhelgen 31 augusti – 1 september på Mittsverigebanan i Sundvall. Till Sundsvall tar förarna med sig sina tre bästa resultat, men det finns 110 poäng att stjäla i Sundsvall, så TA13 är fortfarande långt från avgjord.
Ingen av klassledarna är säkra och allt kan hända fram till allra sista finalvarvet är kört.